Zoeken

Visie

In onze missie staat dat wij een school willen zijn die kinderen voorbereidt op hun plek in de wereld van de 21e eeuw. De wereld is behoorlijk veranderd in de afgelopen jaren en heeft zich ontwikkeld van een industriële naar een kennis- en netwerksamenleving. Om succesvol samen te werken en te leven in deze samenleving zijn andere, nieuwe competenties nodig dan voorheen: de zogenaamde 21 ste eeuw competenties of 21 st century skills. Wij vinden het belangrijk om hier met ons onderwijs op in te spelen en leerlingen van nu voor te bereiden op een toekomst voor later.

Toekomstgericht onderwijs richt zich – naast taal, rekenen, schrijven en lezen, op de volgende 7 competenties (skills):

  1. samenwerken;
  2. creativiteit;
  3. ict-geletterdheid;
  4. communiceren;
  5. probleemoplossend vermogen;
  6. kritisch denken;
  7. sociale en culturele vaardigheden.

Daarnaast komen een betrokken, nieuwsgierige, onderzoekende en ondernemende houding van pas in de 21ste eeuw.

Deze skills zitten verweven in onze visie op onderwijs.

Gezonde school

Een gezonde school creëert een positief en veilig klas- en schoolklimaat als voorwaarde om tot leren te komen. Hierbij leggen we de focus op hygiëne, voeding, beweging, veiligheid en welbevinden van leerlingen, ouders en team.

Uniek

Ieder kind mag zichzelf zijn op onze school. Ze worden op een positieve manier benaderd, gestimuleerd in de ontwikkeling tot een zelfredzaam persoon, met eigen identiteit, voorbereid op een eigen plek in de hedendaagse maatschappij;

Ze krijgen ruimte om dingen te proberen, fouten te maken, nieuwe oplossingen te zoeken, hun talenten te ontwikkelen.

Ze krijgen de mogelijkheid zich niet alleen individueel, maar ook als onderdeel van een groep te ontwikkelen.

Leren

  • We streven naar onderwijs op maat waar kennis, vaardigheden en attitudes aan de basis liggen.
  • We denken bewust na over de noden van elk kind en wat de school hierin kan betekenen om zoveel mogelijk kansen te bieden tot maximale ontplooiing.
  • We dagen de kinderen uit om kritisch te denken en skills te ontwikkeling tot het bedenken van oplossingen
  • Door zowel methode gebonden als genormeerde toetsen en observaties volgen we onze leerlingen systematisch op.
  • De ontwikkelingsdoelen en de eindtermen vormen de minimumdoestellingen die we voor elk kind op het einde van de basisschool bereikt willen zien.

Zorgzame school

Door de focus te leggen op leuke, stimulerende en coöperatieve werkvormen die leerwinst bevorderen, willen we geboeid blijven door de rijke diversiteit en erkennen we elk kind in zijn talenten en beperkingen om zo, met een kwaliteitsvolle leerbegeleiding, deze kinderen optimale kansen te bieden.

We willen elk kind dat ons toevertrouwd wordt, optimale en gelijke leer- en ontwikkelingskansen bieden. We streven naar zorg op maat voor elk kind.

Innovatief

We gaan kritisch om met het veranderend maatschappijbeeld. We willen kinderen voorbereiden op een toekomst vol nieuwe technologieën. We vinden het belangrijk dat we ons als team blijven professionaliseren in deze maatschappij. We evolueren naar coöperatief leren waar leerlingen en leerkrachten leren van en met elkaar.

Betrokkenheid

We betrekken kinderen en ouders in het leerproces van hun kind en streven naar een open communicatie met alle actoren. Dialoog is de weg naar het vinden van oplossingen.

Als school smeden we banden met de lokale gemeenschap en organisaties.